Get the Flash Player to see this player.

>> descarca mp3 <<
>> descarca video <<
Asteptam scorul si comentariile Dvs. pt aceasta emisiune folosind linkurile urmatoare.
Pentru a vota apasati pe stelutele de mai jos
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (107 votes, average: 4.59 out of 5)
Loading ... Loading ...

This entry was posted on Thursday, March 5th, 2009 at 4:20 pm and is filed under Emisiuni. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

40 comments so far

gimarizant
 1 

Felicitari pentru emisiune! Tare de tot..

March 5th, 2009 at 10:04 pm
 2 

Islamul. un fel de “Inchizitie”?
Deoarece in lumea “Islamica” nu se poate dezvolta “stiinta”, inabusind-o in restrictiile lui.

March 6th, 2009 at 5:57 am
 3 

Mda… aceleasi vechi simpatii si fobii ale lui EC.
3 observatii:
1. Francis Schaeffer incrimineaza iluminismul si umanismul ca forte care au subminat crestinismul biblic(protestant !) si au generat ulterior revolta ateista si celelalte razmelite anticrestine. Cred ca stia ce spunea…
2. In vreme ce Europa medievala catolica zacea in ignoranta crasa si primitivism, in jumatatea sudica a Spania musulmanii construisera un paradis al civilizatiei, artei si culturii – califatul arab.
3. “Logica” conform careia oricum neoccidentalii nu erau in stare sa-si exploateze zacamintele si avutiile autohtone, deci hai sa-i jupuim noi, “crestinii”, este una demna de Gingis Han si nu de Cristos. Nu ma mira deci ca EC este asa patimas avocat al imperialismului occidental, care si azi foloseste pretexte-minciuni(anti-terorism, “democratizare”…) pentru a jefui “aurul negru” arab. Daca traia pe vremea exterminarilor spaniole din America nou descoperita, probabil ar fi fost ideologul jafului…

March 6th, 2009 at 11:50 am
Dr.Filip Panait
 4 

Stiinta a fost promovata de islam cu mult inaintea occidentului. Cind Roma crestina (si occidentala) poruncea arderea pe rug a oricarui om pentru orice teorie noua, universitatile islamice nasteau elite. Islamul a degenerat datorita bogatiei si coruptiei. La fel va ajunge si occidentul. Oricum, americanismul acesta agresiv ma deranjeaza profund. M-am saturat de el pina peste cap. Vreau sa vina judecata pentru a se face dreptate celui sarman si neajutorat. M-am saturat de fiara americana care urla la toata lumea pentru ca nu mai are nimic intre dinti si proclama razboiul sfint antiterorist! M-am saturat ca romanii nostri sa moara in Afganistan si Irac pentru niste presedinti americani nebuni. Noi carne de tun, ei cu profiturile. Noi cu cipuri in urechi (pasapoarte biometrice), ca vitele, ei cetateni model ai planetei, noi teroristi din nastere, ei ingeri. Azi mi-a venit la cabinet bunicul unui soldat roman, mort in Afganistan zilele acestea. Protestez fata de sistem, protestez impotriva folosirii romanilor pentru ambitiile imperialiste americane. De fapt america este rezultatul imprastierii pe pamant a hoitului Imperiului Roman. Revenirea la viata a unei astfel de structuri este cu atat mai periculoasa cu cit conducatorii sunt mai bine inarmati si mai oligoizi. Daniel 9 :27 in BFC afirma ca imperiul reinviat ,,va impune niste obligatii dure pentru multi, timp de o saptamina’’, nu cum traduc unii ca ,,Iisus va face un legamant trainic cu multi timp de o saptamana ‘’. Iisus a facut un legamant cu toti oamenii, nu pentru o saptamana, ci pentru vesnicie. In ebraica se poate observa ca este vorba de un tratat impus, un tratat de tip militar cu multi, timp de o saptamina, un tratat impus prin forta, nu prin negocieri. Ceva de genul ,,vahigbir barit larabim savua’’
Ca sa-l parafez pe Florin Laiu, cand se refera la traducerile Bibliei de catre unii romani, dupa urechea mea ar fi ceva de genul ,,cel puternic (cel tare care a daramat templul in versetul 26) va impune un tratat militar pentru multi timp de o saptamina.’’ As observa ca din 2001 SUA a impus un tratat dur multor oameni, sub pretextul luptei antiteroriste. Pana in octombrie 2008 au fost 7 ani. Din octombrie 2008 a inceput criza profunda a americii si a lumii. Se va termina prin instaurarea noii ordini mondiale condusa de antihrist. Conducerea americii duce lumea spre haos. Dupa ce banii lui Bush au disparut, dupa ce banii lui Obama se vor volatiliza, ce va mai fi ? Disperarea si forta bruta. Cam in doua trei luni vom afla ce se alege din planul de salvare. Nu vorbeste nimeni de o zi de rugaciune mondiala, o zi de post si smerenie pentru ca Dumnezeu sa se indure de noi. Toti au planuri de salvare, toti sunt mantuitori ai lumii. Dupa ce tot ei ne-au adus aici, vin si ne mint ca au solutii miraculoase. Ei nu au nimic. Doar Hristos mai poate salva o ramasita. Prin toamna s-ar putea sa fie rau de tot, mai ales daca evreii vor ataca Iranul, pe fondul esecului planului de salvare american. Va rog priviti spre G7 ca fiind G10 din Apocalipsa 17, pentru ca ei detin puterea economica si militara a lumii si vor porni razboiul contra lui Iisus la Armaghedon. Detalii si intrebari pe blogul:
http://drfilippanait.blogspot.com

March 6th, 2009 at 2:35 pm
eddieconst
 5 

Pro #3
1. Francis Schaeffer incrimineaza iluminismul si umanismul ca forte care au subminat crestinismul biblic(protestant !) si au generat ulterior revolta ateista si celelalte razmelite anticrestine. Cred ca stia ce spunea…

FS este parintele talibanului american numit coalitia crestina fara de care doctrina Bush (indirect incriminata in stanta neo-macxista din postul dv.) nu s-ar fi putut dezvolta. Fiul sau s-a dezis public in numele sau de teocratia de catifea pe care o sustinea in elvetia. Istoria lui e revizionista.

Problema cu Islamul este ca statele arabe nu au fost denazificate si constituie un perfect cver-up cultural-religios pentru nazism. Vezi istoria muftiului de Ierusalim, Ilamic Waven, SS, transformarea Persiei in Iran (Arian Nation) etc. Islamumo-fascismul conduce internationala micilor dictaturilor comuniste si africane in lupta pentru suprimarea libertatii de exprimare (vezi rezolutia ONU propusa de regele Abdulah de Saud) si mai recent Iranul si hamasul l-au declarat pe presedintele Sudanului un om al datorieie. Sa nu mai vorbim de genocidul si violurile din darfur. Toate acestea sunt o agenda deliberata a islamo-fascismului pe care stupiditatea stangii refuza sa o recunoasca si in care talibanismul crestin generat de oameni ca Shaffer ( cu intentii bune dealtfel) vede cu bucurie distrugerea democratiei liberale.
Pana una alta iti sugerez sa te duci ca misionar in Arabia Saudita. Good luck.

March 7th, 2009 at 3:20 am
eddieconst
 6 

Doctore:

Islamul nu a descoperit nimic. A luat de la Indieni si Aristotel. Evul mediu a fost o eclipsa, dar stiinta s-a dezvoltat doar in Grecia si mai apoi in Europa. Stiinta orientala a fost pur rmpirica si mistificata religios.
Cu ar fi lumea sub chineji, sub arabi sau sub rusi?

March 7th, 2009 at 3:24 am
eddieconst
 7 

Califul Omar a ars biblioteca din Alexandria cu celebra afirmatie: daca ce scrie in aceste carti se gaseste in Quran, nu aveme nevoie de ele. Daca nu, sunt rele si trebuiesc distruse. Acesta a fost darul facut de Islam civilizatiei.

Dr. Panait, Islamul nu poate face stiinta pentru ca notiunea de lege naturii este impotriva sectei sufiste care a dominat.

March 7th, 2009 at 3:28 am
nehustan
 8 

pt.dr.FILIP

Sinteti cam singular in proteste si in contrast cu cei din,,casa noastra,,care si au scolit capelanii militari ideologic/spiritual capabili spre asi sustine moral proprii membri,care au activat in (numele domnului) inca de la 1860(era noastra)in armatele celor mai tari! Ii vom gasi in Razboiul din Golf,unde si au ,, spalat picioarele unora/altora,,si i vom gasi la Armaghedon in armata cea mare ,pt. ca Israelul nu mai are de jucat nici un rol de vreme ce Ierusalimul nu va mai fi rezidit niciodata! Iata un motiv pt. care romanii mor in Afganistan,caci pina la sfirsit guvernul mondial(fiara) va avea nevoie de biserica,iar biserica profita material…,(vb.de conducatori)si satana …sufleteste! In ce priveste interpretarea dv.este mai aproape de litera scripturii si m ar bucura faptul daca pt.,,marele interpretari advente,, aveti aceiasi acuratete biblica in lumina evenimentelor istorice! Judecata sa fie una din ele?

March 7th, 2009 at 5:04 am
 9 

Frate dr. Panaite.
Suntem la o aruncatura de piatra unul fata de celalalt, ca asezare geografica, chiar va cunosc, chiar am dat mina cindva pe treptele unei biserici locale.
G-10, care vor fi cele 10 coarne ale Fiarei, vor fi 10 dupa ce China si India vor fi primite cit de curind in clubul celor 10 puternici industrializati
Inca nu am intrat pe blogul d-stra, dar voi intra si voi vedea daca la fel ginditi.
Dar care sunt cele 7 capete?
Iara nu stiu ce ginditi, dar eu le vad ca fiind cele 7 Georegiuni economico- politico-militare, iar acestea vor fi: EU., uniunea nord-americana, uniunea sud-americana, uniunea africana, uniunea araba, uniunea asia-pacific, uniunea australiana-noua zeelanda.
Or fi astea?
Cred ca guvernul mondial, republica mondiala va avea o impartire administrativ- teritoriala.
Deja uniunea nord-americana va fi formata din USA, Canada si Mexic si vor avea la inceput ca moneda unica, Amero.
Spre disperarea noastra, deci si a d-stra, USA. va dainui pina in cap. 19 din Apocalipsa, deci pina la venirea pe nori a Mintuitorului.
Trebuie sa-i iubim si pe ei, pentru ca sunt manipulati ca si noi de UE>

March 7th, 2009 at 6:13 am
 10 

Iar G7 , nu mai sunt G7 si sunt G 8, prin acceptarea in rindul lor a Rusiei.
China si India isi cer insistent drepturile.

March 7th, 2009 at 6:15 am
Deceneu
 11 

frate Filip Panait(postul 4)- de ce numai in romania se vorbeste despre pasapoartele biometrice si 666 etc?,de cand sunt in biserica azs(de25ani)numai chestii din astea auzi ,ex :acum nu stiu cati ani era vorba de codul cu bare ca era semnul fiarei si nu stiu ce mai face,deasemeni se vorbea si de un cip care il implanteaza in mana si unul pe frunte etc,etc.si mai lasati-l in pace pe papa ca el nici nu stie cine sunt azs de ce ne punem in victime cand nu suntem?nu ar fi cazul sa terminam cu presupuneri din astea?devenim ridicoli,serios;acum aud alta aberatie:):G7 ca fiind G10 din apoc 17……chiar nu ai altceva de facut? acum e o criza cum a amai fost ,o sa-si revina tot statele care au fost si inainte puternice,romania o sa piarda iar trenul vorba lui edy……..

March 7th, 2009 at 6:36 am
 12 

Ortodoxia a fost influentata de Platon ,care si-a lasat amprenta nu numai asupra modului de abordare a divinitatii ci si asupra capacitatii de receptare a unui adevar mutilat de obsesii, idei si superstitii.
Occidentul a fost la prima vedere influentat de ideile lui Aristotel care a impus o anumita abordare legala a logicii crestine .
Dar, platonismul triumfa ,mai ales in credinta despre nemurirea naturala a sufletului.
Parintele scolasticii,Anselm de Canterbury,cu toate ca propaga principiul dupa care stiinta ar trebui sa se afle in slujba credintei,pune idealismul platonic in slujba dogmaticii catolice.
Cat despre gandirea araba,cu toate ca servea “Kalam Allah”,adica cuvantului lui allah,a dat nastere unei miscari intelectuale,de o bogatie si o originalitate remarcabile (pana in sec.XIII,cand califatul arab e cucerit de mongoli).
Totusi o “secta” sau mai bine zis scoala a “mutazilitilor” deschide calea intrarii in gandirea araba a platonismului si a gandirii lui Aristotel.
La inceput se impune platonismul prin Al Farabi,prin Avicenna, insa cu Averroes invinge aristotelismul care se constituie intr-o directie importanta pentru dezvoltarea marilor valori ale gandirii Stagiritului.
Averroes da forma cea mai radicala rationalismului medieval arab,si ceea ce e de mare importanta , acest rationalism este difuzat in Europa Occidentala prin intermediul asa-numitului averroism latin.
Intrat in circuitul europei
occidentale,averroismul isi continua istoria in Renastere si, prin aceasta,sinteza filozofica araba se integreaza in constiinta filozofiei europene occidentale.
Averroes a negat ideea nemuririi sufletului si de aceea doctrina lui a fost condamnata de teologi ca eretica.
Occidentul influentat pozitiv de gandirea araba.
logica ne indeamna sa mergem pe baza unor anumite principii, insa si in lumea credintei si in lumea profana,scanteia care aprinde focul cunoasterii nu o declaseaza principiile, ci modul cum te raportezi la ele.
Pentru ca indiferent de ce credem ,si ce facem,daca nu ne calauzim dupa principiile unei logici divine nu vom ajunge sa cunoastem adevarul

March 7th, 2009 at 6:50 am
 13 

Da!
O fi si asta o politica a ocultei, de a nu face public, acceptarea Chinei si Indiei in rindul celor 10.
Am mai vazut si pe la altii tendinta aceasta de interpretare.
Ce vom face cu ’spiritul profetic” care spune altceva.
Azs au ramas tot in evul mediu cu interpretarea.
Pe atunci nu se stia despre actualele tendinte geostrategice, iar “ingerul insotitor” a avut misiunea de a tacea.

March 7th, 2009 at 8:22 am
beniamin plesa
 14 

Deceneu -11_

Da,ai dreptate ,insa cineva trebuie sa aiba RATIUNE si sa o foloseasca bine ca sa poata sa ajunga la concluzile tale.
Ai dreptate –romania-si nu numai ea este plina de oameni ce savureaza –”speculatile politico -religioase–.
Si pe deasupra acesti oameni au o MEMORIE foarte scurta .
Uita foarte repede toate -speculatile-ce nu sau adeverit si INVENTEAZA altele noi si mai nastrusnice ,
Sint exact ca chibitii de luni dimineata cind se apuca sa comenteze –meciul de fotbal de duminica abia trecuta-.
10% realitate si 90% pura fantezie !!
foarte bun comentariul tau !

Beni

March 7th, 2009 at 8:51 am
 15 

1. Francis Schaeffer a protestat fata de deturnarea pozitiei sale in ideologie a neo-conservatorilor. Nu mai amestecati deci crudul cu nesaratul. FS s-a dezis de ceea ce a facut Coalitia crestina din doctrina sa. Este inadmisibil modul groslan in care manipulati si deturnati adevarul despre FS.Un idiot ca Bush si acolitii lui nici macar nu au IQ-ul necesar pentru a “digera” adecvat doctrina lui FS.
2. FS a atacat explicit iluminismul si umanismul nu de pe pozitii “talibane” ci subliniind ca centrarea pe om a luat locul theo/cristo-centrismului. Cum puteti nega ca ateismul,darwinismul si alte -isme s-au nascut din iluminism si umanism?
Cat priveste pe fiul lui FS, acesta s-a convertit la ortodoxie si a “intors armele” pe toate “fronturile” contra tatalui sau. (In Elvetia FS nu a sustinut o “teocratie de catifea”, ci o impicare sociala viguroasa a crestinilor in viata socio-politica si culturala a societatii – a se vedea “A Christian Manifesto”).
3. In ce priveste Islamul vad ca ati ajuns adeptul teoriilor conspirationiste :) ) dar puse in carca “Islamumo-fascismul”. Ca islamul nu exceleaza in privinta libertatilor nu e un secret. Asta insa nu justifica minciunile americanilor pentru a-i jefui de petrol pe motiv de “drepturile omului, terorism si democratizare”.
Daca musulmanii sunt vinovati de atrocitati in Darfur, crestinii au fost mai breji in ex-Iugoslavia, Irlanda etc? De genocidul in masa prin avorturi din tarile crestine tot musulmanii or fi vinovati….?!
Nu sunt de stanga, dar dvs. deveniti pe zi ce trece un tot mai infocat avocat de extrema-dreapta, un activist al imperialismului occidental(mai ales american).
Repet: F. Schaeffer a fost dezgustat de deturnarea teologiei sale sociale in neo-conservatorism. FS a protestat energic pentru modul cum crestinatatea evanghelica americana a devenit sustinatoarea intereselor imperialiste americane( revedeti/recititi/ reaudiati “A christian manifesto” ). FS doar a trezit lumea evanghelica spre implicare sociala – mai ales in sfera eticii : sfintenia vietii – anti-abortion, anti-eutanasia etc

Multumesc pentru sugestia de a merge in Arabia Saudita. Cand va hotarati sa facem echipa misionara impreuna pentru evanghelizarea Arabiei Saudite, va astept cu Biblia si cu mintea descotorosite de prejudecati anti-arabe si hiper-simpatii imperialiste americane.

March 7th, 2009 at 8:53 am
 16 

PS: cum va explicati ca super-”democratii” americani se inteleg asa de bine cu fascistii sauditi? :) )

March 7th, 2009 at 9:31 am
Dr.Filip Panait
 17 

Totusi islamul, mai bine zis conducatorii şi invatatii lor, a promovat stiinta, fie ca a imprumutat-o fie nu. Am inteles ca manuscrise grecesti vechi au ajuns la noi prin invatatii arabi. Nu are importanta declaratia unui calif insetat de singe si semisalbatic. Uramsii lui au avut alte opinii. Ce mare stiinta si cultura a manifestat comandamentul aliat crestin cind a daramat Dresda ? Vad ca Maria stie mai multe si ar putea sa ne lumineze mai bine despre islam. Nu crestinismul oficial a produs stiinta, nu biserica, ci indivizi care intamplator au fost crestini, dar cam rebeli, de multe ori declarati eretici si arsi pe rug. Majoritatea savantilor au fost evrei iar premiile Nobel sunt dominate de fiii lui Israel, omoriti in pogromuri prin toata europa crestina. Aveti dreptate C. Gosman, de o buna bucata de vreme G 7 s-a transformat in G8. Din 2005 China si India sunt invitate permanent la discutii. Lumea fara ele nu functioneaza, cel putin asa cred ei. De ce G7/8 sunt cei care impreuna cu China si India formeaza puterea mondiala a celor 10 de la Armaghedon ? Pentru ca sunt conduse se sefii statelor, presedinti si prim-ministri cu puteri executive dictatoriale in cazul decretarii starii de urgenta. Ei vor avea puteri de imparati, adica puteri de viata si de moarte, conferite democratic pentru perioada de criza majora ce va veni. Observati ca toate democratiile au astfel de prevederi in legislatie, puse strategic si aparent nevinovat acolo. Toata lumea este de fapt o fortareata a raului pregatita militar, economic, cultural etc pentru marea confruntare. Numai noi nu observam mai nimic. Doar nu credeti ca Satana sta si doarme pe acoperisul bisericilor, impreuna cu membrii obositi?

March 7th, 2009 at 1:34 pm
Dr.Filip Panait
 18 

Cele 7 coarne ar fi cei 7 papi de dupa 1929, Benedict ar fi ultimul si va fi numit seful guvernului de criza, devenind al 8-lea. Si deceneu are motive sa fie satul de ipoteze si de conspiratii papale etc, proclamate in biserica AZS. Eu aici m-am nascut asa ca o parte din cultura (sau incultura mea) provine din lectiile de spalare a creierelor de la scoala de sabat si din literatura bogata si monoautor a bisericii. Acum deschid si eu ochii spre lume si constat ca am imbatrinit degeaba si ca altii ne-au facut viata, ne-au mintit de multe ori, voit sau din nestiinta si ca trebuie sa citesc din ce in ce mai mult pentru a recupera ceea ce am pierdut sorbind din supa de porumb oferita de inaintasii nostri de dupa gluga de porumb. Acolo, dupa gluga de porumb ei au scris doctrina si epigonii doctoranzi si savanti in teologie ne-o indeasa pe git azi cu forta ca fiind glorioasa dezamagire. Dezamagire, dezamagire, dar glorioasa, in timp ce eu si altii nu avem voie sa avem dezamagirile noastre si ipotezele noastre. Nu-i invinovatesc pe inaintasi ca au emis doctrine confuze cu perdele si scaune inventate de ei, ci ii socotesc natingi pe cei de azi care ne obliga sa le facem statui. Nici nu pot pleca in alta parte pentru ca aici m-am nascut si aici este identitatea mea religioasa si culturala, pina una alta. Adventismul nu este doar conducerea si cele 28 de puncte, ci adventismul suntem noi si valorile noastre morale, inainte de orice dogma sau teorie.
Ce sa-i faci domnule deceneu, crestinului traieste sub sceptrul apocalipsei de peste 2000 de ani, cum scrie profesorul grec Savvas Agouridis in cartea sa ,,Comentariu la Apocalipsa ” si nu mai pare ridicol. Suntem cam excentrici, dar asta este. Recunosc bogatia de informatii oferite de pastorul Edi Constantinescu si o apreciez. Aceasta nu ofera certitudinea infailibilitatii. Sa nu fie prea suparat ca mai cirtim si noi, pe ici pe colo, asa-i in democratie si in plus duce la progres si cunoastere. Faptul ca-l ascultam este deja un lucru pozitiv. Sper ca nu are nevoie doar de ascultatori anonimi si lingusitori. Fiecare avem cite ceva de invatat de la celelalt. Pe blog am afisat adresa de web unde am publicat cartea Devastatorul. Numele cartii este echivalentul romanesc al ebraicului ,,shomem shicutz ” din ebraica sau omul faradelegii, spurcaciunea umana care pretinde inchinare, uraciunea pustiirii, antihristul. Este o uraciune pentru ca pretinde inchinare, desi este om si este pustiitor pentru ca impune inchinarea prin forta armelor. Prima carte ,,Decodarea Apocalipsei” nu am publicat-o inca pe web, desi este tiparita din 2005. Toate interpretarile sunt scenarii posibile. La pentagon si in alte cercuri militare sunt experti, platiti foarte bine, care emit ipoteze si construiesc scenarii pentru cele mai nastrusnice idei. Ar trebui sa invatam si noi de la fiii lumii acesteia si sa emitem mai multe idei pentru a strapunge barierele cunoasterii. Cred ca G7/8 sunt candidatii ideali pentru G10 pentru ca Satana urmareste ca sa tina ultima mutare pentru timpul final. Aceasta este strategia militara demonstrata de el in cursul mileniilor, de aceea apare in Daniel 10:20 sub numele de Strategos ( strathgou/ basile,wj tw/n Persw/n) in septuaginta si Sar in ebraica (sar paras, sar iavan).

March 7th, 2009 at 1:36 pm
NORBERT
 19 

Dr.Filip Panait cate carti ai vandut pana acum?

March 9th, 2009 at 3:32 am
 20 

Devastatorul, o compilatie reusita dupa cum am inteles-o eu.
Iata ca sunt si altii, care explica exceptional unele profetii.
Spre exemplu, despre Melhisedec nu am auzit o interpretare mai reusita decit cea culeasa de dr. Filip Panaite.
Si cind te gindesti ca autorul este ortodox, cei pe care noi ii desconsideram.

March 9th, 2009 at 8:09 am
Marius M
 21 

Pt Pro-scris

As adauga ceva care pare nesemnificativ legat de viata crestina din Romania.
Nu stiu daca ascultati emisiunile de la radio ale lui Turcescu.Foarte multi oameni care vin de la munca din vest intreaba nedumeriti de ce nu exista si la noi in ROmania curatenie si respect pentru lege cum e in vest .Oamenii leaga aste de mentalitatea romanului.
Fac intrebare – oare nu are legatura cu faptul ca neamul rominesc(semi latin) a fost legat de ortodoxie?
Cind eram ateu(si roman ortodox ca tot omul) nu faceam aceasta conexiune.
Acum sint din ce in ce mai convins de lucrul acesta si ma agaseaza din ce in ce mai tare pentru ca imi dau seama ca avem sanse foarte mici de a iesi din mocirla asta orientala.

March 9th, 2009 at 8:39 am
 22 

Dan.7.7.
A patra mare putere care a urmat Greciei a fost Roma imperiala (168 i.Hr.-476d.Hr.)
dan.7.24
Imperiul roman s-a destramat la 476 si s-a impartit in zece triburi care formeaza statele Europei, sau conform Dan.2.41,42 cele zece degete de la picioarele statuii.
Ele au fost urmatoarele popoare:
1.alemanii
2.francii
3.anglo-saxonii
4.burgunzii
5.vizigotii
6.suevii
7.lombarzii
8.herulii
9.vandalii
10.ostrogotii
Dan.7.8
Cornul cel mic
1.-a iesit din mijlocul celor zece coarne ,iar trei din cele zece coarne au fost smulse la ridicarea puterii sale
2.-in Dan.7.24 se spune ca cornul cel mic trebuie sa vina dupa cele zece coarne
Dupa 476,in Roma,s-a ridicat papalitatea , la ridicarea acestei puteri,trei dintre popoarele germanice au fost “smulse”(herulii,vandalii si ostrogotii).
In 533, Justinian ,epicopul Romei e pus capul tuturor bisericilor crestine.
Apoc.13.11,12
-ne prezinta aparitia ultimei fiare
1.iese din pamant (apoc13.11)
2.vine in timpul prabusirii fiarei aparute din mare (Apoc.13.1,3,10)
3.are doua coarne ca ale unui miel (Apoc.13.11)
4.nu are nici o coroana pe coarne (Apoc.13.11)
5.exercita o putere ca a fiarei dintai (Apoc.13.12)
S.U.A
1.se ridica pe un pamant putin populat
2.devine natiune cand puterea papala este distrusa (1763-1800)-in anul 1798 -papa pius al VI-lea a fost luat prizonier de catre generalul francez Bertier
3.doua principii crestine ii dau putere -libertatea religioasa si civila
4.nu este monarhie ci republica
5.devine cea mai mare putere mondiala
In Apoc.13.11-18, vedem ca aceasta putere a inceput pasnic dar la sfarsitul timpului va creste pana va ajunge o putere mondiala, copie fidela a ceea ce a facut papalitatea si anume dominatie ,asuprire in numele democratiei si a libertatii (papalitatea a facut-o in numele credintei crestine).

March 9th, 2009 at 9:31 am
 23 

Marius M(#21)
Afla ca nu-s ortodox si nici nu m-am angajat avocat al Patriarhiei :)
Cat priveste mizeria din Romania, n-as leaga-o de ortodoxie ci de gradul de civilizatie,in general. Grecia spre exemplu, sau Rusia, sunt tot ortodoxe.Turcia nu-i ortodoxa . In Romania cred ca platim “birul” degradarii din ultimele doua secole: fanariotii, comunismul…
Si nici in Occident lucrurile nu stau uniform: una e Austria si Suedia si cu totul alta Spania si Italia.
Sintetizand, Orient nu se traduce automat mizerie (datorita ortodoxiei,cum insinuezi), cum nici Occidentul(catolicism/protestantism) nu-i garantia curateniei. America de Sud numai curata nu-i, desi e catolico-neoprotestanta la fel ca Austria.
Una peste alta, nu stiu cat de curate vor ramane in cateva decenii: Anglia plina de imigranti, Germania “repopulata” de turci, Franta “sufocata” de africani, etc

March 9th, 2009 at 10:16 am
Deceneu
 24 

Beniamin Plesa: te rog da-mi si mie adresa ta de i-mail, merci!

March 9th, 2009 at 12:42 pm
Dr.Filip Panait
 25 

C. Gosman. De ce compilatie? Ideile pe care le-ati auzit sau citit despre G10 imi apartin pentru ca din 2003-2005 eu le tot public prin diverse mijloace de comunicare in masa si prin email. Am publicat cartea Decodarea Apocalipsei in 2005 si este inregistrata la Biblioteca Nationala a Romaniei cu ISBN, tocmai pentru a nu fi acuzat de plagiat sau compilatie. Despre Melhisedec pot spune ca existau idei inca din antichitate (Casiodor de exemplu), dar nu au ajuns la dezvoltarea abordata de mine in carte (cu toata modestia sau lipsa ei ). O parte din idei sunt vechi de cand lumea si nu pot fi inventate de mine, au fost notate ca atare, cu trimitere la autorii lor, pentru ca aveam nevoie in demersul de a dezvolta niste idei noi. Apoi cartile din carti se fac. De multe ori contributia noastra la dezvoltarea umanitatii este infima, important este sa incercam sa fim creativi. Extrem de multe idei sunt absolut noi in cartea Devastatorul. Capitolul despre expansiunea universului si alte teorii despre propagarea luminii, propagarea curentului electric, miscarea Browniana si introducerea tridimensionalitatii energiei in formula lui Einstein sunt complet noi si vor fi publicate in reviste de specialitate, daca mai am timpul necesar. Interpretarile legate de cele 2300 de seri si dimineti sunt noi, cel putin eu nu am cunostinta de o astfel de abordare din partea altor autori.
In legatura cu apartenenta mea la ortodoxie cred ca sunteti dezinformat. Din bunici sunt adventist de ziua a saptea. Nascut, crescut, botezat si exomunicat din Biserica Adventista de Ziua a Saptea pentru ca am indraznit sa gandesc si sa scriu ceva care depaseste bariera cunoasterii administratorilor vremelnici ai bisericii. Dar identitatea mea religioasa si culturala nu poate fi schimbata printr-o hotarare arbitrara, indiferent de puterea celor ce o emit. Oricum am deschis proces penal impotriva autorilor excomunicarii si astept ca justitia sa-mi redea identitatea furata. Eu am facut demersuri pentru o rezolvare pasnica a divergentelor, dar se pare ca mandria este mai mare decat dragostea in Uniunea Adventista si la Conferinta Moldova. Dupa alegeri poate apar conducatori mai luminati si vor intelege ca fara negocieri au toate sansele sa ajunga pe prima pagina in ziarele din Europa dupa ce voi ajunge cu procesul acesta absurd la Strasbourg, la CEDO. Voi deschide un proces similar si in SUA in curind. Ori se revine asupra excomunicarii ori cer retragerea autorizatiei de functionare pe teritoriul Romaniei si adio salarii, adio pensii, adio bonusuri si plimbari pe banii prostimii, etc. Daca au autorizatie de functionare de la stat sa fie judecati tot de stat.
Beniamin Plesa de la 14, ai dreptate, dar numai partial. Eu chiar am muncit pe branci pentru a emite aceste teorii. Nu am pretenia de infailibilitate dar in calitate de inventatori consider ca vad un pic diferit lucrurile si am ceva calitati in plus fata de restul lumii, dupa cum poetii si muzicienii au calitati exceptionale. Acolo unde majoritatea nu vede nici o solutie la o problema data, un invetator vede o multitudine.
Teoriile mele nu sunt obligatorii si nu constituie o doctrina noua, asa ca daca nu se vor confirma, viata va merge inainte. Daca se vor adeveri atunci chiar avem o problema cu profetiile ,,decodate ” de inaintasii nostri. Ajunge ca o singura data in istorie cineva sa decodifice sensul codurilor lui Daniel si sa afle anul Parusiei, nu al sfarsitului pentru ca parusia este un nou inceput, o sarbatoare sacra, nu Armaghedonul celor nelegiuiti.

March 9th, 2009 at 12:57 pm
Dr.Filip Panait
 26 

Maria,
Profetia din Dan 8 :9 afirma ca Roma a aparut in timpul celor patru regate grecesti(elenistice) ca un corn. Cornul inseamna putere de aparare si de atac, el reprezinta puterea. Dupa moartea lui Alexandru, in 323 i.Ch, imperiul grec a rezistat unit pana prin 310, cand au fost omoriti pretendentii legitimi la tron, fiul Alexandru al IV-lea si fratele lui Alexandru, Aridaios . Deci Roma nu exista ca putere mondiala in 310 i.Ch pentru ca mai lupta inca pentru supravietuire, fiind inconjurata de inamicii etrusci si samniti, la fel de puternici sau chiar mai puternici decat ea. Din 310 apar cinci, sase sau chiar 8 regate elenistice. Doar patru au ramas pe scena si au constituit puteri semnificative. Ce nu stiu multi este ca in 279 i.Ch a disparut un regat elenistic prin moartea regelui Ptolemeu Keraunos, in batalia cu Celtii de linga Lisimaheia, in Macedonia. Regatul sau a fost luat de dinastia Antigonida, ramanand doar trei regate elenistice pe scena geopolitica.
Concluzie, din anul 310 i.Ch pana in 278 i.Ch trebuia sa apara cornul mic. Istoria confirma recunosterea Romei drept putere mondiala dupa batalia de la Samnium, din anul 290 i.Ch, cind a distrus coalitia Samnita si a cucerit centrul peninsulei italice de la vest la est. Imediat dupa batalia de la Samnium, din 290 i.Ch, Egiptul lagid a trimis o delegatie la Roma pentru a semna un tratat de prietenie dintre cele doua mari puteri ale lumii, recunoscand astfel statutul de actor important al Romei.
De aceea am calculat 2300 de seri si dimineti din Daniel 8:14 pornind de la anul 290 i.Ch si am ajuns in anul 2009, tinind cont si de anul zero. Formula mea de calcul este mult mai corecta decit toate variantele de pina azi.
Varianta cu inceperea calculului celor 2300 de ani profetici din anul 457 i.Ch este gresita pentru ca atunci domneau peste lume persii, care au eliberat poporul ales si au zidit Ierusalimul si Templul, deci nu au fost pustiitorii ci constructorii recunoscuti ca atare de Dumnezeu in Is :44,29 si Is :45, 13.
Impartirea Imperiului Roman nu a inceput in 476 i.Ch ci cu mult inainte, cand s-a fragmentat in doua, unul de rasarit si unul de apus. De aici au inceput fragmentarile in bucati mai mari sau mai mici, de multe ori au existat mult mai multe regate decit mentioneaza profetia. Doar zece au fost mai puternice iar apoi au mai ramas sapte.
De unde numara Ioan din nou zece regate, din moment ce doar sapte au mai ramas ? Este clar ca alte trei regate vor veni in sprijinul celor sapte, dar din alta zona a pamintului, din exteriorul zonei romane, adica din Asia.
In 533 d.Ch episcop de Roma era Ioan al II lea si nu a primit nici o recunostere din partea lui Iustinian, mai ales ca Italia era condusa de gotul Atalaric, nu de Iustinian. In 538 d.Ch papa era Vigiliu, care l-a asasinat pe fostul papa Silvestru. Papa Vigiliu a fost chiar arestat de Iustinian si dus la Constantinopole, nicidecum recunoscut ca mare conducator al lumii. A fost eliberat in cele din urma si i s-a oferit un post de conducere in administratia imperiala a Italiei abia prin 554, cu statut de inalt functionar, dar a murit pe drumul de intoarcere in 555 d.Ch.
In anul 1798 d.Ch papa a fost arestat dar statele papale au ramas intacte, deci fiara exista. Abia in 1870 statele papale au fost desfiintate de Garibaldi si fiara a fost ranita de moarte.
In 1929 rana s-a vindecat prin recunoasterea Vaticanului drept stat de catre fascistul Musolini iar fiara asteapta inchinare.
Informatii detaliate gasiti in capitolul ,,Strategul din umbra “, pag 85-98 din Devastatorul.
Un stat care are drept nash un criminal de razboi nu poate fi decit un stat satanic.

March 9th, 2009 at 3:53 pm
 27 

Pentru fr. dr. Filip Panaite.
Da, imi cer scuze pentru confuzia creata, prin afirmatia mea, cum ca ar fi o compilatie cartea Devastatorul.
Aceasta scapare s-a datorat faptului ca vazind trimiterile de la subsolul unor pagini, catre unii autori ca Hirlaoanu, Usca, C. Daniel, H. Matei, J. Flavius si altii, m concluzionat gresit ca tot citatiul ar fi fost luat din lucrarile lor.
Dar recitind mai atent acele pasaje, mi-am dat seama ca este o indicare a lucrarii unde a mai fost folosita expresia respectiva.

March 10th, 2009 at 6:02 am
 28 

Pentru mesajul # 26 fr. Filip Panaite.

Bine, bine, ati scazut anul “0″ din calculul d-stra, dar ce faceti cu cei cel putin 4 (patru) ani trecui in plus din cauza calendarului Iulian?
Stiti doar ca Irod cel Mar (Herodes), a murit in primavara anului 4 i.Ch., iar Yahshueh a fost nascut cu cel putin 2 (doi) ani inainte de moartea lui Irod, mai precis in toamna anului 7 i.Ch., intrucit si recensamintul a avut loc in acel an.
Observ ca tineti la unele date istorice, dar acesta nu este concludent?
Datele pe care vi le ofer, sunt extrase din “Istoria Bisericeasca Universala”, manula pentru Seminariile teologice, Bucuresti 1992 de pr. prof. dr. Ioan Ramureanu.

March 10th, 2009 at 6:19 am
beniamin plesa
 29 

Deceneu 24

e-mail meu este :

beniamin51@gmail.com

Cu placere !
Beni

March 10th, 2009 at 9:12 am
eddieconst
 30 

Pro(-)scris

That’s for you:

http://www.huffingtonpost.com/frank-schaeffer/open-letter-to-the-republ_b_172822.html

BTW: I used to teach FS in Wien, 1996.

Istoria lui FS e revisionista pt. ca revolutia din US a a vut aceiasi baza ca revolutia franceza.
Cu privire la ortodoxie:

Am petrecut partea “nelegiuita” a tineretii mele alaturi de oameni care au invatat la picioarele lui Nae Ionescu, N creainic etc. Nu m-asi intoarce la ei.

March 10th, 2009 at 10:47 am
eddieconst
 31 

Dr, Filip:

What would Sigmund think?

March 10th, 2009 at 10:49 am
 32 

Brother EC

Geaba imi dati link la interviul CNN cu Schaeffer jr. Deja am spus ca el a trecut la ortodoxie si acum “trage” din toate pozitiile in tot ce a insemnat opera tatalui sau. In cartea cu pricina face remarci deloc magulitoare si tendentioase privitoare la viata intima a parintilor sai! – pana-ntr-atat de dusman a devenit famielie sale prin ortodoxire. So… gasiti martori mai seriosi pentru a va proba afirmatiile.
In “Libronix” poate fi instalat un modul cu “operele complete FS”. Astept citatele cu care il puteti dovedi “parintele talibanului american numit coalitia crestina”. Centrele L’Abri – mostenirea lasata de FS – sunt exact opusul caricaturii pe care doriti sa i-o faceti lui FS ( spun din vazute si verificate).
Se gasesc pe net pentru download doua carti bune despre FS : “Francis Schaeffer: An Authentic Life” de Colin Duriez si “Truth with Love: The Apologetics of Francis Schaeffer” de. Bryan A. Follis . Acuzatiile care-l vizeaza pe FS nu-s putine, dovada impactului sau si a faptului ca a deranjat dupa ce fusese agreat la nivel inalt.

Aici: http://video.google.com/videoplay?docid=7029215583363864686&ei=c6i2Se3wB6aKrQLIv5zNCA&q=Francis+Schaeffer&hl=en&dur=2 puteti urmari un fragment din “A Christian Manifesto”( am conferinta video integrala) iar aici: http://www.peopleforlife.org/francis.html se poate citi ceva din material.Daca si dupa “A Christian Manifesto” cineva il mai acuza de complicitate la marsaviile CC… cred ca problema e de onestitate.

So… FS a fost un evanghelist stralucit care a vizat intelectualitatea si spre finalul vietii s-a radicalizat in activist pro-life cand a vazut directia in care o iau America si Occidentul. “How Should We Then Live? The Rise and Decline of Western Thought and Culture” – seria video care se poate constitui intr-o replica serioasa la emisiunea dvs. a reprezentat oarecum inceputul radicalizarii si a rupturii fata de liderii evanghelici “co-beligeranti” .

Nu ma mira ca v-a atras FS :) data fiind inclinatia spre intelectual a amandurora. Fiti insa onest si nu-i puneti in carca lucruri pentru care nu e vinovat si distorsionari fata de care a protestat ca i-au fost atribuite.

Cu privire la ortodoxie, :) fiecare ia ce-l trage inima. Data fiind structura dvs. (ultra)pro-americana nu e de mirare repulsia fata de Rasarit. Eu unul am crescut duhovniceste si uman prin contactul cu Gura de Aur, Dostoievski, Jaroslav Pelikan, Nicu Steinhardt… So…

March 10th, 2009 at 12:06 pm
Dr.Filip Panait
 33 

Pt. C.Gosman.28
Patru ani trecuti in plus sau in minus datorita calendarului Iulian au modificat toate datele istoriei, inclusiv pe cele din perioada 290 i.Ch. In acest fel toata isotria noastra are aceasta modificare care ne raporteaza la anul zero, care este de fapt un an arbitrar ales. Daca ar fi doua scari de referinta am avea probleme, fiind numai una nu sunt probleme. Daca s-au adaugat patru ani d.Ch,tot atitia ani s-au adaugat si i.Ch asa ca evenimentele sunt corect reflectate in istorie, doar anul nasterii lui Iisus difera efectiv de anul zero. In felul acesta Iisus era mai in virsta la moartea sa decat se aprecia inainte.

March 10th, 2009 at 12:46 pm
eddieconst
 34 

Pro(-)scris
Mai intai asi fi incantat daca ai lasa pluralul cel francesc la o parte. Mie imi este tot mai greu sa-l folosesc si nu il pretind altora.
Pentru mine relatia FS – W & CO este ca relatia intre Ivan Karamazov si Pavel Smerdyakov, al carei model se repeta si in alte romne dostoievskiene. Este relatia dintre idee si implementare. Natura unei idei se vede cand incerci sa o implementezi.
Fiul sau a trecut la ortodoxie pentru ca americanii evanghelici care isi pierd credinta in Biblie sunt fascinati de liturgica si mistica ortodoxa pe care o vad de preferat certitudinilor in alb/negru ale evanghelicilor.

March 11th, 2009 at 1:52 am
 35 

ok Eddy

E bine ca ai precizat: pentru tine(!) relatia FS-CC este cea dintre Ivan si Smerdyakov. Insa trebuie sa-ti spun ca gresesti. Mi-e teama ca ai ajuns sa adopti aceasta opinie mai degraba ca expresie a repulsiei fata de fundamentalismul/inerantismul biblic si rigorismul etic al lui FS. Cum esti fan al “libertatilor”,cred ca acuza “Ivan-Smerdykov” pentru FS nu este decat paravanul ce acopera repulsia ta vis-a-vis de pozitia transanta anti-avort a lui FS si a insistentei acestuia asupra nocivitatii umanismului si rationalismului(nu a ratiunii insa!) pentru crestinismul biblic.Repet: astept citatele din scrierile lui FS pe baza carora il dovedesti ideologul CC. Daca nu ai FS in Libronix, iti pot trimite operele complete FS in pdf. In absenta unor evidente obiective, opinia ta despre FS ramane un simplu “moft” (subiectiv).
Pe mine m-a cucerit Schaeffer acum un deceniu si de atunci pot spune ca am devenit cumva “fan”, bineinteles cu “amendamentele” necesare.Ai dreptate cand spui ca “Natura unei idei se vede cand incerci sa o implementezi”. Ignori insa realitatea : implementarea ideilor lui FS nu este CC!, ci L’Abri. Am avut oportunitatea de a fi intr-un centru L’Abri pentru circa 3 luni. Am discutat cu cei care continua lucrarea lui FS si nimic de atmosfera si ideologia L Abri nu il incrimineaza de ce-l banui, dimpotriva.(Nu ti-ar strica un weekend de discutii cu vreun sef de filiala L Abri din USA – sunt 2 din cate stiu…)
CC s-a folosit de conceptia lui FS,distorsionand-o insa, si a exploatat-o in interes propriu.FS a fost dezamagit de “evolutiile” liderilor evanghelici din CC…
In “A Christian Manifesto” FS “instiga” efectiv crestinatatea evanghelica americana la nesupunere civica fata de niste autoritati care tradeaza valorile americane fundamentale: libertatea,credinta si bunul simt.
Iti sugerez sa recitesti macar “Trilogia”si “How Should We Then Live? The Rise and Decline of Western Thought and Culture”, insa fara “lentilele” din ultimii ani. FS exceleaza in diagnosticarea tarelor societatii americane din timpul sau, si prin semnalele de alarma trase s-a dovedit un “profet” ale carui preziceri se vad azi implinindu-se in Occident.
Pentru cei mai putin familiarizati cu FS, iata cateva linkuri de folos: http://www.rationalpi.com/theshelter/, http://www.labri.org/
http://video.google.com/videoplay?docid=678533956582349107&ei=krO3SeiILsHL-AbAyYyMBA&q=Francis+Schaeffer&hl=en
http://video.google.com/videoplay?docid=-3674426233063549172&ei=krO3SeiILsHL-AbAyYyMBA&q=Francis+Schaeffer&hl=en
http://video.google.com/videoplay?docid=5069265113888754686&hl=en
http://video.google.com/videoplay?docid=-1998035952933796581&ei=krO3SeiILsHL-AbAyYyMBA&q=Francis+Schaeffer&hl=en
http://video.google.com/videoplay?docid=-1719484135143407458&ei=krO3SeiILsHL-AbAyYyMBA&q=Francis+Schaeffer&hl=en
http://www.alfaomega.tv/iptv/vod.php?video=814&tab=31
http://www.alfaomega.tv/iptv/vod.php?video=815&tab=31

March 11th, 2009 at 9:39 am
 36 

Cat priveste ortodoxirea lui Schaeffer jr., citeste-i cartea tradusa si in romana: “Dancing Alone” – http://www.scribd.com/doc/3991509/Frank-Schaeffer-Dans-de-unul-singur si vei vedea cat de “obiectiv” e in evaluarea protestantismului. Nu cred ca motivul pierderii credintei in Biblie sta la baza trecerii liderilor protestanti la ortodoxie sau catolicism, ci mai degraba cautarea unui crestinism inradacinat si legitimat istoric. Sunt celebre cazurile conducatorilor Campus Crusade for Christ care au aderat in anii 80 la ortodoxia antiohiana tragand dupa ei cateva mii de evanghelici( vezi – Peter E. Gillquist et co http://en.wikipedia.org/wiki/Peter_E._Gillquist – Cum am devenit ortodox . O calatorie inspre credinta crestina primara – http://www.librariasophia.ro/cartea-carte/1517-cum-am-devenit-ortodox-.-o-calatorie-inspre-credinta-crestina-primara-gillquist-peter-e..html )
Ce poti spune de convertirea (foarte matura) a lui Jaroslav Pelikan la ortodoxie? Erudit luteran, editorul operelor complete ale lui Luther… in final ortodox. Si fara sa-si fi pierdut credinta in Biblie…

PS: Covenant Seminary’s Francis Schaeffer Institute offers course materials in pdf and audio form about Schaeffer in his early and late years : http://www.covenantseminary.edu/worldwide/en/CC578/CC578.asp http://www.covenantseminary.edu/worldwide/en/CC579/CC579.asp

March 11th, 2009 at 9:40 am
Chinezu
 37 

Dimensiunile existentei umane sunt 2: TIMPUL si SPATIUL. Probabil ca in univers mai exista si alte dimensiuni, dar noi, ca oameni ne desfasuram existenta in perimetrul celor doua.

In profetii, cele 10 coarne se refera la SPATIU iar cele 7 capete se refera la TIMP. Fiindca istoria lumii se desfasoara in timp si spatiu.

Va rog sa tineti cont in interpretarile pe care le faceti de aceste repere si o sa va fie mult mai usor sa dati sens profetiilor. Cred ca si DR-lui Filip Panait ii va fi mai usor sa deslege misterele daca tine cont de niste reguli de interpretare fara sa amestece capra cu varza.

March 11th, 2009 at 11:36 am
Marius M
 38 

Pro-scris
Parerea ta sincera care este in ce priveste ortodoxia? Am citit introducerea la Dans de unul singur si intuiesc directia in care la trimis dezamagirea fata de trairea din bisericile protestante.
Eu vreau sa remarc ca ,probabil in perioada convertirii la ortodoxie,nu prea a trait in marea masa a credinciosilor ortodoxi .
Sint sigur ca exista oameni remarcabili in ortodoxie de la care ai ce invata.Dar hai sa privim doar la tara noastra .Aici este traire crestina autentica?
Ce folos ca sint citiva care cauta? Sistemul creat de BO este la fel “birocratic” ca si cel catolic si cel protestant . Crezi ca sacramentele rezolva lucrurile ca si cum ai lua o doctorie? Uita-te citi preoti traisc ca niste slujbasi la stat ,care devin niste judecatori mai ceva ca fariseii.Predicile sint ascunse pe ici pe colo si trebuie sa fugi pe la nu stiu cite manastiri sa-ti afli alinare.
Ma intreba cineva acu 2-3 zile daca nu stiu un preot cu har ,ca sa scape pe cineva care a devenit o leguma din cauza unei boli.
Cum interpretezi sa zicem daca s-ar intrema omul acela ?Ca o minune de la Dumnezeu in urma rugaciunilor sau ca preotul acela lucreaza ca un shaman?
Il inteleg pe FS pentru ca am avut o perioada in care am simtit ca sistemul acesta cu predici la nesfirsit nu face decit sa te sece si sa te judece intr-una incit nu mai ai chef sa actionezi sau chiar sa nici nu traiesti. Este prea putina practica in a trai ceea ce ti se predica . De exemplu Sabatul la noi devine citeodata ca o chinga care te tine doar in friu ,care nu-ti da voie sa te exprimi,sa te bucuri.
Dar tot noi sintem de vina pentru ca acceptam ca mieii programe anoste ,repetitive fara vlaga,in care relatiile nu se intaresc ci se formalizeaza intr-o forma de usor respect .
Este intr-un fel ca la scoala .Nu ajunge sa inveti teoria .trebuie sa faci exercitii de aplicare a ce inveti ,nu sa vii ca un spectator ca la teatru.
La fel e in orice cult . Cum explica FS formalismul din tara noastra .Ti se pare ca stiu romanasii nostri stiu ca trebuie sa se pocaiasca? Ajunge sa vii de 3ori pe an la biserica? Poti trai ca un crestin daca nu stii de ce a murit Hristos pe cruce?
Ce sa mai zic de superstitiile “babesti”.
Normal ca e mult de discutat . Intre timp partea seculara se dezvolta mult mai repede decit ne zbatem noi sa gasim forma corecta de a fi crestini.

March 12th, 2009 at 1:18 am
maternich
 39 

Vai ce emisiuni! Bune!?

March 12th, 2009 at 5:10 am
nehustan
 40 

D-LE DOCTOR FILIP… din 25…va urmaresc de ceva timp comentariile dv. ,v am regasit si pe EBEN-EZER si m am mirat cu toate ca unul din cei de acolo(dinu.d) a trecut prin aceiasi situatie asemanatoare cu a dv. si s a cam intors (tot la principii),am crezut initial ca sinteti la reforma,dar de fapt sinteti azs chiar daca sinteti exclus…!Interpretarile dv.aduc oarecum ceva nou,greu de ingurgitat pt.casta conducatoare si pt. ca ati isistat v au lasat pe dinafara… AICI la BRAILA trecem prin aceiasi situatie ,ba inca eu mi as cere zecimea inapoi sa o redirectionez unde merita ,dar mi s a spus ca e ,,data domnului..,, Mi am zis sa incerc prin tribunal nu,pt. ca acolo sintem inregistrati! Avem in biserica (o gramada) de doctori de toate felurile si ma asteptam ca macar cei,,cu capu,, sa gindeasca mai sanatos ,da de unde!? Sintem interesati de demersurile dv.si va rugam sa ne tineti la curent! nehustan_b@yahoo.it

April 18th, 2009 at 4:35 am

Leave a reply

Name (*)
Mail (will not be published) (*)
URI
Comment
Cronici.tv s-ar putea sa editeze unele comentarii si nu toate mesajele vor fi publicate. Termeni si conditii